Hemtjänst i Sollentuna, Stockholm

En trygg vardag för ökad livsglädje

Akedo Omsorg finns för att du och dina anhöriga ska få en tryggare vardag. Vi verkar för att du ska kunna fortsätta bo hemma, känna livsglädje och få den avlastning du och dina anhöriga behöver. Vi utgår ifrån era behov, anpassar vår hemtjänst efter dem och finns alltid här när ni behöver oss.

En stabil och nära hemtjänst anpassad efter dina behov

Vi är cirka 150 medarbetare med mångårig erfarenhet, stort engagemang och skräddarsydda tjänster. Vår personal består av utbildade undersköterskor och vårdbiträden med lång erfarenhet inom vård och omsorg. Vi har hög kontinuitet, är flexibla i vårt arbete och finns tillgängliga dygnet runt.

Allt vi gör inom vår hemtjänst gör vi tillsammans med dig och utifrån dina behov – gammal som ung, anhörig som behövande. Genom att ge dig stort inflytande i hur din hemtjänst ska se ut, hålla en hög kontinuitet och anpassa våra team och lösningar efter varje uppdrag skapar vi goda förutsättningar för att ge dig en enklare vardag.

Utöver hemtjänst erbjuder vi även ett komplett utbud av hushållsnära tjänster såsom promenadsällskap, snöskottning och hjälp med matlagning. Läs mer om våra hushållsnära tjänster.

Så här enkelt väljer du Akedos hemtjänst

1

1. Kontakta oss eller din biståndsbedömare

Tack vare LOV, lagen om valfrihetssystem, kan du själv välja din hemtjänstutförare. För att byta till Akedo kontaktar du din biståndshandläggare i din kommun. Vi hjälper dig självklart att komma i kontakt med rätt person och berättar gärna mer om oss och vår verksamhet.

2

2. Introduktionsmöte

När du har bytt till Akedo och din biståndshandläggare har skickat ditt uppdrag till oss bokar vi ett introduktionsmöte med dig och dina närstående då vi i lugn och ro kan gå igenom ditt biståndsbeslut. För att bytet ska gå så smidigt som möjligt sköter vi även kontakten med din tidigare hemtjänstutförare.

3

3. Genomförandeplan

Utifrån biståndsbeslutet tar vi tillsammans fram en genomförandeplan. Vi specificerar vad ni vill ha hjälp med samt när och hur hjälpen ska utföras. Sedan utformar vi planen efter det stöd och den avlastning ni behöver.

4

4. Uppföljning

Ett par veckor efter introduktionsmötet gör vi en uppföljning för att säkerställa att ni är nöjda med er kontaktperson och vårt arbete.

Har du frågor om vår hemtjänst?

Varmt välkommen att höra av dig till oss.
kontakta oss: [email protected] eller på 08-626 20 00.

Söker du jobb? Klicka här!